Spis Treści
O WIERZENIACH
Zarówno w wymiarze Sengoku, jak i współczesnym Kyoto znaleźć można odniesienia do dziewiątki głównych bóstw, na których opierają się główne wierzenia. Każde z bóstw reprezentuje jeden z dziewięciu elementów, przez co można ich równie dobrze przyrównać do patronów nad osobami, które korzystają z elementarnych mocy.
Suzaku — bóstwo reprezentujące gorące płomienie, zresztą sam ukazany jest zwykle jako ognisty ptak — Feniks.
Seiryuu – panujący nad żywiołem życiodajnej wody, opiekuje się zarówno przejrzystymi źródłami, jak i mętnymi wodami morskimi. Ukazywany jest w postaci smoka wody, co dodatkowo kojarzy go z biegłością umysłu.
Raijuu – psotne oraz nieprzewidywalne bóstwo o postaci lisa. Raz sprowadzi nad głowy przechodniów morską bryzę, innym razem ciepły, letni wiatr, a za kolejnym wybudzi niszczycielską wichurę, niszczącą wszystko na swej drodze.
Genbu – chyba najstarszy, a jednocześnie jeden z najbardziej spokojnych bogów. Mędrzec i praojciec opisany jako ogromny żółw, panujący nad ziemią i skałami. Bardzo często kojarzony ze stoickim spokojem oraz pogodą ducha.
Byakko – dziki bóg grzmiącego nieba i piorunów, przedstawiony jako tygrys. Jest wiecznym obserwatorem i najsprawiedliwszym sędzią — nikt nie ukryje się przed niebiańskim gromem sprawiedliwości Raijuu.
Gairou – szaleństwo i zło jest zwykle kojarzone z Gairou, bóstwo ukazywane w postaci mrocznego węża, lecz nie można zapominać, iż to on patronuje nocnemu niebu i bierze udział w nieskończonej pogoni z Kirinem.
Kirin – pan dnia, świetlistych promieni, pokoju i niewinności, wiecznie uciekający przed swym przeciwieństwem – Gairou. Róg tego cudownego konia oświetla przed nim drogę, prowadząc jednocześnie za sobą Słońce.
Auril — odróżnieniu od wcześniejszych bóstw ukazana w postaci kobiety o niezwykle chłodnej aparycji, podobnie jak jej element — lód. Patronka górskich szczytów i srogich zim, w niektórych rejonach nazywana Wiedźmą Lodu.
Shiallia — patronka wszelakiego życia na ziemi, pani roślin, którą kojarzy się z rozkwitem roślin oraz obfitymi plonami. Podobnie jak Auril ukazana w postaci zbliżonej do człowieka, zawsze przyodziana w delikatne szaty z roślin.
WYMIAR ENISHI
Świątynie są bardzo ważnym elementem tego wymiaru, to właśnie je zamieszkują główne kapłanki danego z bóstw. Każda z nich poświęca swoje życie, by wspomóc wymiar w utrzymaniu równowagi — brak chociaż jednej kapłanki mógłby się równać z zachwianiem tego balansu. Kompletne obalenie go ma się równać według podań ze zniszczeniem bariery między wymiarem youkai a wymiarem bogów.
Gdzie można znaleźć świątynie? Każda prefektura posiada swojego patrona w postaci jednego z bóstw, a co za tym idzie, w każdym z cesarstw można odnaleźć jedną, główną świątynię. Są to miejsca niezwykle, bo chronione przed osobami postronnymi dzięki modlitwom oraz specjalnej barierze. Każda bariera jest utrzymywana przez kamień pieczętujący wewnątrz świątyni, gdzie każdy z kamieni reprezentuje odpowiadające mu bóstwo oraz element.
Każdy potomek bóstw założył swoje klany, nadając im techniki magiczne klanowe.
WYMIAR KYOTO
Świat współczesny również posiada swoje świątynie, jednakże w odróżnieniu od tych z wymiaru Enishi, ziemskie sanktuaria są miejscami ukrytymi, gdyż drzemią w nich pieczęcie o niezwykłej mocy — iskrami trzech, pierwszych kreatorów wymiarów. Żaden człowiek czy istota magiczna nie ma do nich dostępu, jednak gdyby komuś udało się tam dostać... Wszystkie wymiary byłyby w ogromnym niebezpieczeństwie.